dimarts, 4 de febrer del 2014

CASTELL DE MILANY

Vidrà – Castell de Milany
Les restes del castell de Milany se situen a 1.525 m en un rocam al terme municipal de Vidrà, al límit amb Vallfogona de Ripollès. Trobem cites del castell en documents de l’any 962, com a castell pertanyent al comtat de Besalú. Actualment del castell només en queden les restes, però la visita val la pena sobretot pel paisatge que ens ofereix la caminada i per les boniques vistes que tenim un cop hi arribem.

La ruta:
Sortim de Vidrà, del roure de la Creu de l’Arç,  i agafem el GR 3 en direcció al Castell de Milany. Passem per la masia de Palou Xic, la voltem per la dreta i continuen el GR 3. En arribar al coll de Cristòfol, seguim el GR3 deixant a mà esquerra un pista per on vindrem de tornada. Arribem al coll de l'Home mort i fem un gir pronunciat a mà dreta. A continuació, enfilem cap al puig de l'Obiol, passem pel pla de la Bronza i finalment arribem al Castell de Milany.
De tornada, deixem el GR 3 per on hem vingut a mà esquerra i seguim per una pista forestal que passa pel mig de fagedes. Deixem el desviament que porta a la casa de Milany a mà dreta i seguim per la pista. Més endavant, passem pel coll de Forn i seguim fins al coll de Cristòfol. A partir d'aquest punt, anem pel mateix camí d'anada, pel tram del GR 3 fins a Vidrà.

Sender d’anada: GR 3 / Sender de tornada: sender local dels Tres Castells i GR 3
Durada: 6 h
Dificultat: alta
Inici i final: Vidrà
Punts d’interès: castell de Milany, vistes panoràmiques, prats montans i fagedes