dimarts, 25 de febrer del 2014

PASSEJANT PEL MONTSANT (La roca CORBATERA)

Deixem el cotxe a la Morera del Montsant,enfilem cap amunt amb les impressionants parets d'aquesta majestuosa muntanya,al davant hi veiem la Falconera la més vertical i la més alta de totes. Al final decidim pujar pel grau dels Barrots, un grau molt aeri però dels més bonics del Montsant per les seves espectaculars vistes. El grau s'enfila per una escletxa assegurada amb barrots de ferro, a dalt descansem i admiren el paissatge : al fons la brillantor del mar, Cornudella, el pantà de Siurana,la Mola de Coll de Jou, Llaberia... Anem pujant per passos aeris però que tenen passa mans que ajuden a pujar tranquils i ajuden a gaudir del camí.
Arribem a dalt de la Serra Major, som dalt de la carena del Montsant que va des de l'Albarca a Cabacés. I... Sorpresa veiem tot el Pirineu nevat. Anem caminant com si anèssim direcció Albarca fins que trobem el Crist de la Sang en un lloc privilegiat, tot és senzill , auster, natural però forma part del nostre país i l'estimen. Seguim el camí fins pujar a la Roca Corbatera, punt més alt del Montsant, aquí ens fem unes fotos, descansem una mica i admiren la bellesa tranquil.la i serena que la natura ens obsequia.
Tornem enrera, repetint una mica de camí i decidim fer la baixada pel grau del Carabassal.
Arribem a la Morera contents per la caminada que hem fet, hem gaudit i ens sentim molt bé.
Decidim anar a dinar al Restaurant "El balcó del Priorat" hem saborejat uns menjars molt exquisits, després volteta pel poble i de retorn a Salou.