diumenge, 16 de febrer del 2014

PUIG VICENÇ

Programa:  El diumenge dia 16 de febrer sortim a les 8h. del mati de la plaça del Pi Tallat de Santa Coloma de Cervelló . Anem en direcció cap a Torrelles, per arribar al Puig Vicenç. Passem per uns camins i uns boscos preciosos amb unes vistes de natura que costa creure de pensar que estem tan a prop d'una gran ciutat com Barcelona.
Quan arribem a dalt del cim després d'una  pujada forteta, ens omple de satisfacció haver-ho aconseguit. El dia no era esplèndid pero hem pogut admirar totes les serres que ens rodejaven, des de Montserrat, la Mola, Sant Ramon i al fons el mar.
Ha sigut la primera sortida dels Amics de la Muntanya i l'experiència ha sigut mes que bona.
Observacions: El Puig Vicenç és la muntanya més alta de la Serra de Güell, autèntic contrafort del Garraf - Ordal.
La pujada al Puig Vicenç des de Torrelles de Llobregat té l’al·licient de passar per tres tipus de zones geològiques: la llicorella, el conglomerat vermell i la roca calcària.
El seu cim és un vèrtex geodèsic a on conflueixen els termes municipals de Sant Vicenç dels Horts, Vallirana i Torrelles
Són especialment interessants les Penyes de Can Riera amb les seves espectaculars erosions i per on passa un dels senders més bonics de la zona.