dimecres, 12 de març del 2014

TAVERTET : Roca Llarga

Una altre sortida admirant llocs espectaculars que tenim en el nostre petit País.
Començarem l’excursió a Tavertet on deixarem el cotxe. Després de la font del poble on també hi ha el safareig antic, a mà esquerra hi ha un rètol que indica “Sant Corneli”, seguirem a questa pista de terra, fins arribar a una casa restaurada “Mas Novelles”, a la dreta trobarem el rètol del camí de Sant Corneli, agafarem aquest camí, al cap d’uns 20 minuts hi ha uns fils que serveixen de tanca, a mà esquerra, hi ha la drecera, està indicat, que porta a Sant Corneli. En uns 20 minuts hi arribarem. Aquesta ermita és molt bonica, lloc bonic per esmorzar. Aquesta ermita va ser construïda a 1717, sobre d’una altra del segle XII. (A la paret de l’ermita hi ha una placa que agraeix la dedicació d’un home, que fa 13 anys va morir, que durant molts anys va tenir cura de l’ermita i dels seus entorns).
Aquí hi ha rètols que indiquen la “Font de la Bena”, hem de seguir aquestes senyals, sempre carenejant, després d’un camí empedrat hi ha una carretera a l’esquerra, no agafar-la que aniríem a Can Tonigros, hem d’anar al collet que es veu al fons. Quan ja som al fons de la vall hi ha un revolt a la dreta, no agafar-lo, tot i que també aniríem en bona direcció, aquest camí passa per sota, és més bonic anar per la carena. En aquest revolt a l’esquerra es veu un camí humit que porta fins al coll del “Grau del Perer”, és on hi ha la “font de la Bena”, la font no existeix hi ha un dipòsit a la dreta que en deu agafar l’aigua. Després ens dirigir em cap el coll del “Grau del Perer” hem de seguir a la dreta, per la carena.
Anem caminant per la carena i després de passar el petit “Puig de Cortils” que deixem a la dreta, hem d’estar alerta si volem anar a la “Baume dels Cortils”. Aquesta baume es troba de seguida a l’esquerra del camí, sota un roure molt gros, ja veureu que al costat d’una gran roca hi ha un caminet esmolat, és allà sota mateix, diuen que antigament havia estat habitada.

Tornem al camí i llavors d’una petita pujadeta, trobarem un rètol qie indica “la Roca Llarga”, és una roca que surt sobre el “Pla Boixer”, alerta si es va amb criatures ja que queda sortida sobre la cinglera sense cap protecció. Les vistes de les cingleres , del pantà i de la vall de Sau al fons són impressionants.
Continuem carenejant i per orientar-nos, al fons veurem un molí de vent que està situat sobre la casa de “l’Avenc”, no hem d’anar fins aquest molí, hem de passar per sota, seguint un camí ample fins arribar a la casa de l’Avenc. Espectacular conjunt de cases restaurades,és com un somni en mig de la natura.
Un cop aquí agafem la carretera que porta a Tavertet, una mitja hora.
Es pot dinar a Can Miquel o a Can Baró , un menú casolà per 10 € , tot ple de bones sensacions.

Dalt del cim del Roca Llarga (1186m.) amb el punt geodèsic.